Рекомендації батькам щодо формування правильної постави у дітей

Ми багато чуємо про правильну поставу, про те, наскільки важливо стежити за нею, як це гарно і корисно. Що ж потрібно робити для її підтримання у гарній формі? Як навчити дітей піклуватися про свою спину?

Для цього ми рекомендуємо батькам:

- своїм прикладом постійно показувати дитині, як потрібно правильно ходити і стояти;

- слідкувати за тим, чи правильно дитина ходить;великий палець ноги має бути направлений уперед; внутрішні поверхні стоп під час ходьби мають перебувати близько одна від одної, а коліна не повинні стикатися;

- руки не повинні «бовтатися» із боку в бік, права рука має рухатися вперед одночасно з лівою ногою, а ліва рука - з правою ногою;

- постійно слідкувати за поставою дитини в положенні сидячи – спина дитини менше стомлюватиметься, якщо вона опиратиметься на спинку стільця, а ноги стоятимуть на підлозі або на підставці усією стопою;

- залучати дитину до фізичної культури, спорту, забезпечувати різні навантаження на м’язи з метою їх тренування, адже слабкі м’язи погано утримують скелет;

- забезпечити дитині повноцінне харчування, яке сприятиме нормальному розвитку мускулатури і скелета дитини, яка росте;

- враховувати, що на формування постави впливають звички повсякденного життя – манера стояти, ходити, сидіти за обіднім столом, під час перегляду телевізійних передач, тому потрібно попереджати формування звичок, які можуть згубно вплинути на поставу;

- слідкувати, щоб дитина носила сумку чи портфель то на правому, то на лівому плечі. Це попередить викривлення хребта, плечі будуть рівними, постава – правильною.
_________________________________________________________________

Хочете мати здорову дитину? Ми вам допоможемо

Діагностика порушень постави і сколіозів у дошкільників

Постава – це положення, в якому людина стоячи, сидячи або лежачи утримує своє тіло. Правильна постава зазвичай свідчить про хороше здоров’я і високу фізичну активність людини. Діти з правильною поставою добре розвиваються як фізично, так і психічно, рухаються легко та вільно, їхні внутрішні органи перебувають у правильному фізіологічному положенні і працюють в оптимальному режимі. Як правило, такі діти активні, рідко хворіють. Якщо ж спина викривлена, то затискаються нервові закінчення, що може викликати головний біль, порушення кровообігу, болі у шиї та багато інших неприємних симптомів. І це не дивно, адже правильна постава виконує багато функцій, і її викривлення призводить до погіршення загального стану організму.

Порушення постави, сколіози впливають на розвиток і функціонування серця, легенів, вегетативної нервової системи, печінки, нирок, кістково-м’язового апарату. До 90% дітей шкільного віку мають різні функціональні та органічні порушення постави. Такі діти швидко втомлюються, у них нестійка увага, рухи недостатньо координовані, вони менш рухливі. Діти частіше хворіють на респіраторні, інфекційні захворювання. Вчителі часто звільняються таких дітей від занять фізкультурою, а малорухливий спосіб життя призводить до поглиблення цієї проблеми.

Візуальна діагностика

Тому дуже важливо вчасно помітити порушення постави у дитини. З цією метою варто систематично проводити профілактичні огляди дітей дошкільного віку. Є декілька ознак, за якими можна протестувати дитину в домашніх умовах або в умовах дошкільного навчального закладу щодо порушень постави та сколіозу:

- уважно огляньте дитину щодо того, чи є у неї видимі деформації скелета;

- огляньте спину у двох положеннях: коли дитина лежить, спина рівна, а коли встає – викривлена, або одне плече нижче за інше;

- погляньте на дитину у положенні стоячи - чи однакові праве і ліве «віконця» (відстань від опущеної вздовж тулуба руки до самого тулуба);

- знайдіть у основі шиї сьомий шийний хребець (він виступає найбільше). Візьміть висок (довгу нитку з прив’язаним до неї вантажником) і, поклавши його до сьомого хребця, перевірте: якщо нитка і далі між сідничними складками – все гаразд. Якщо є деформація, нитка, як правило, проходить поза сідничними складками;

- попросіть дитину нахилитися вниз і подивіться ззаду на спину, чи не виступає одна з лопаток і чи не формується реберний горб.
___________________________________________________________

Якщо ви помітили одну з описаних вище ознак неправильної постави, рекомендуємо звернутися до спеціаліста для більш детального огляду. Адже для своєчасного виявлення сколіозів і порушень постави велике значення має якісне професійне обстеження.
________________________________________________________________

Як полегшити адаптацію дитини до дитячого садка: алгоритм дій батьків

Малюки по-різному адаптуються до нових соціальних умов. Одні легко входять у дитячий колектив, швидко звикають до вимог вихователів, режиму дня у групі. Інші переживають процес адаптації довго й болісно. Цей алгоритм допоможе у складний період батькам, які планують віддати дитину в дитячий садочок
________________________________________________

ЗА МІСЯЦЬ ДО ПЕРШОГО ДНЯ

Розповідайте дитині про дитячий садок — що там є, чим займаються діти, хто доглядає за ними.
Гуляйте біля дитячого садка, говоріть: «Скоро й ти ходитимеш сюди гратися з дітьми».
Відповідайте на всі запитання дитини тільки правдиво.
Навчіть дитину ділитися та обмінюватися іграшками, гратися разом з іншою дитиною, відстоювати своє без агресії. Наголошуйте на різниці між особистими і спільними іграшками.

ЗА ТИЖДЕНЬ ДО ПЕРШОГО ДНЯ

Сходіть із дитиною в дитячий садок на екскурсію: прогуляйтеся територією, зайдіть у майбутню групу, познайомтеся з вихователем, помічником вихователя.
Розмовляйте з працівниками дитячого садка доброзичливо та ввічливо. Це продемонструє дитині, що батьки довіряють працівникам, з ними безпечно спілкуватися.
Кожного дня нагадуйте дитині, що скоро вона піде в дитячий садок — наступного понеділка, через три дні.

ПЕРШИЙ ДЕНЬ

Приведіть дитину під час прогулянки та залишайтеся з нею увесь час, поки діти гуляють. Розмовляйте з вихователем, спонукайте дитину самостійно гратися з дітьми.Якщо ви привели дитину у групу під час заняття чи гри, будьте доступні для дитини, не залишайте її.
Тривалість перебування дитини в дитячому садку — не більше 2 годин.
Після прогулянки заберіть дитину додому. Похваліть її за хорошу, чемну поведінку в перший день у дитячому садку. Привітайте дитину та влаштуйте вдома маленьке свято «Перший день у дитячому садку»: сходіть із дитиною в кафе або парк атракціонів, весело проведіть час разом.
Обов’язково говоріть протягом дня про те, що сьогодні знаменний день, а завтра ви знову підете в дитячий садок.

ДРУГИЙ ДЕНЬ

Приведіть дитину перед прогулянкою, щоб вона погралася трохи у групі, відтак разом із іншими зібралася та вийшла на вулицю.
На цей раз залишайтеся осторонь — у роздягальній кімнаті, на певній відстані біля ігрового майданчика. Але не залишайте дитину саму, нікуди не йдіть.
Тривалість перебування дитини в дитячому садку — 2 години. Якщо дитина виявить бажання побути довше, ніж у попередній день, — дозвольте це, але не змушуйте затримуватися.
Дорогою додому зробіть приємний сюрприз для малюка — купіть щось смачненьке, маленьку іграшку, погуляйте довше, ніж зазвичай, тощо.
Удома продовжуйте обговорювати з близькими у присутності дитини, яка вона самостійна — вже ходить у дитячий садок!

ТРЕТІЙ ДЕНЬ

Прийдіть зранку. Спостерігайте за дитиною: чи варто залишити її в групі з вихователем, а самій відійти. Обов’язково скажіть: «Ти побудеш з вихователем і дітками, а я піду до магазину (на збори батьків, на роботу, на зустріч тощо). Я повернуся, коли ви будете гуляти, ми підем додому».

Якщо дитина дуже тривожна і не відпускає вас, не йдіть. Намагайтеся домовитися з дитиною, щоб вона погодилася побути без вас.
Залишаючи дитину, в її присутності обміняйтеся номерами телефонів із вихователем. Наголосіть, що дитина може звертатися до вихователя, якщо захоче в туалет, пити або щось інше.
Прийдіть за дитиною на прогулянку. Швидше за все, вона захоче ще погратися з дітьми, можливо й пообідати. Тривалість перебування в дитячому садку регулюйте зважаючи на бажання і настрій дитини. Якщо вона хоче залишитися на обід, залишайте. Це — чудово!

ПЕРШИЙ ТИЖДЕНЬ

У перший тиждень залишайте дитину в дитячому садку лише на півдня. Спати ще не залишайте. Якщо дитина сама проявить ініціативу — забороняти не потрібно!
Тривалість перебування в дитячому садку змінюйте лише за згодою самої дитини.
Підтримуйте будь-яку ініціативу дитини залишитися на довше.
Хваліть дитину за те, що вона пішла в дитячий садок. Радійте разом з усіма близькими, що трапилася така хороша подія!
Якщо правила садочка дозволяють, дайте дитині з собою улюблену іграшку. Це зменшить тривожність, збільшить упевненість у своїх силах.
Влаштовуйте приємні сюрпризи, створюйте позитивні емоції після дитячого садка, але поступово зменшуйте інтенсивність. Якщо в перший день ви ходили разом їсти морозиво, каталися на каруселях, відвідували зоопарк, то в останній день тижня достатньо купити дитині маленький презент — олівці, наклейки, печиво, улюблений фрукт.
Правильно реагуйте на почуття дитини. Якщо вона плаче, не забороняйте і не заперечуйте її почуття. Скажіть, що ви розумієте, як дитині сумно, важко без мами. Нехай відчує, що ви приймаєте ці почуття, що вони нормальні.

ДРУГИЙ ТИЖДЕНЬ

Спробуйте домовитися з дитиною про те, щоб залишити її у групі до сну, поки ви підете на роботу чи у справах.
Приходьте за дитиною, коли вона ще обідає, та зачекайте, поки закінчиться обід.
Хваліть за проведений день в дитсадку, уважно слухайте і співпереживайте дитині.
Упродовж тижня говоріть дитині, що інші діти залишаються в дитячому садку для денного відпочинку. Скажіть, що скоро і вона теж залишатиметься на денний сон і спатиме на власному ліжечку, а забирати її будете одразу після сну. Вона прокинеться, а ви уже на неї чекаєте! Запропонуйте разом сходити в магазин і купити гарну піжамку.
Наприкінці тижня домовтеся з дитиною про те, щоб вона залишилася на денний сон. Прийдіть за нею до садка трішки раніше, ніж вона прокинеться.
У п’ятницю влаштуйте родинне свято «Два тижні в дитячому садку».

ТРЕТІЙ ТИЖДЕНЬ І ДАЛІ

Поступово збільшуйте тривалість перебування дитини в дитячому садку. Намагайтеся наполегливо переконувати її, домовляйтеся з дитиною, щоб вона погодилася залишатися якнайдовше — до вечері, після вечері.
Якщо дитина не відвідує дитячий садок більше ніж 21 день, їй доведеться знову пройти всі кроки адаптації. Можливо, це відбудеться дещо швидше, ніж першого разу, але будьте готові до ще одного «Першого разу в дитсадок».
Кiлькiсть переглядiв: 101

Коментарi